InWear
Niels Martinsen grunnla InWear i 1969 som 20 åring og var på denne tiden del-eier i en av Københavns hippeste nattklubber. Han fikk på denne tiden ideen om å etablere et klesmerke for kvinner som reflekterte selvstendighet, nysgjerrighet og livslyst. Ved å kjøpe inn 6 ruller med «Jersey» laget han og hans daværende kjæreste (Kirsten Teisner) en kolleksjon av kjoler og overdeler. Kirsten Teisner var på den tiden en ung og talentfull designer.
InWear ble en umiddelbar suksess og baserte seg på å skape et bilde av en moderne visjon for femininitet og en generasjon som ønsket å gå sine egne veier. I løpet av 50 år har mye skjedd, men filosofien til InWear står støtt: Skap en garderobe for kvinner bestående av plagg som gir frihet, trygghet og selvsikkerhet. I hjertet av denne filosofien er troen på at selv om trender kommer og går, skal «InWear kvinnen» alltid søke den følelsen av komfort og passform som man får når man tar på «den sorte buksen» som passer «helt perfekt og naturlig».
Tilpasset søm
InWear`s søm og form er basert på moderne minimalisme samt en tro på den naturlige skjønnheten og allsidigheten i et godt sammensatt plagg. Før et plagg settes i produksjon er fokuset på detaljer og langvarige løsninger essensielt.
Hvert plagg er jobbet med av designere, syersker og «pattern cutters» som betyr at InWear bruker mer tid på søm og tilpasning. Fokuset ligger på kvalitetsstoff og helt presis tilpasning før søm.
Designfilosofi
«I want to create clothes that are relevant, right here, right now, at this moment in time. What I`m really into is this idea of designing for women`s real lives, clothes that feel good wearing. It`s about being timeless and chic but always with an attitude – a killer detail or something unexpected” – Jette Romvig, Head of Design
Legg til en kommentar